2018-05-11 10:26Press releases

Denne bunadsfilmen tar helt av på sosiale medier

Foto: Familien Giverhaug sammen med Juliane Bay fra Loftet Dansestutio stilte gladelig i skiutstyr, bunad og med dansefot på toppen av Valsfjellet på Gålå.Foto: Familien Giverhaug sammen med Juliane Bay fra Loftet Dansestutio stilte gladelig i skiutstyr, bunad og med dansefot på toppen av Valsfjellet på Gålå.

Visit Lillehammer produserte i mai en film fra Gudbrandsdalen med dans, rocka felemusikk, bunader, spektakulær natur og rå aktiviteter. Nå har filmen tatt helt av på sosiale medier.

Over 300.000 visninger

-Det tok ikke lang tid fra vi hadde bestemt oss for å lage filmen til den var ferdig, sier innholdsansvarlig i Visit Lillehammer, Karen Lauvålien. -Takket være lokalebefolkningen og en skikkelig "ja-metalitet" kom vi i mål.

At filmen skulle få over 300.00 visninger før mai var omme hadde destinasjonselskapet aldri sett for seg.

-Dette er utrolig bra tall til et lokalt destinasjonsselskap å være, sier Karen.

-Det er veldig gøy. Målsetningen var å vise at Gudbrandsdalen, i tillegg til å være utrolig vakker og ha mye kulturhistorie, er en levende, spennende og modere dal. Det syns jeg virkelig vi har fått til. At Visit Norway hadde lyst til å bruke filmen vår var ekstra moro, avslutter hun.

Internasjonal suksess

Over 80.000 av visningene har vært i utlandet, med hovedvekt på Tyskland, England og USA.

-Vi vet at kulturopplevelser er viktigere enn noen gang tidligere for de tilreisende, sier reiselivssjef i Visit Lillehammer, Ove Gjesdal.

-Gjestene vil møte nordmenn, bli kjent med vår kultur, mat, historie. Derfor drar stadig flere internasjonale gjester til Lillehammer og Gudbrandsdalen som kan servere dette på sølvfat. Vi har truffet en nerve med denne filmen. Når håper vi på en knallsommer, sier han fornøyd.

Filmen er produsert av Kjetil Høye Sviland i TIMBR og koreografert av Juliane Bay fra Loftet Dansestudio. Musikken er produsert av Øyvind Blikstad / Lillebrus. Dette er kun lokale aktører. Produksjonen har fått økonomisk bidrag fra Regionrådet for Midt-Gudbrandsdalen.

Se filmen på You Tube her:

(link til Facebook her)

Foto: Fron Trasher Team sammen med dansere fra Loftet Dansestudio stilte i bunad på skaterampen ved Kåja på Vinstra.

Foto: Eskil Hoveland og Eskil Aanekre stilte i bunad og klatresele i luftige omgivelser på Skutelen i Sør-Fron.

Foto: Hans Anton Torgersen og Julia Hamre fra Værfast stilte i bunad på stisykkel på Ulberg i Ringebu.

Foto: Familien Giverhaug på vei opp alpinbakken på Gålå med tråkkemaskin og bunad.

Foto: Vakrere blir det ikke! Fantastisk utsikt mot nasjonalparkene fra toppen av Valsfjell.

Foto: Vi møtte på en fransk turistbuss under filmingen ved Ringebu Stavkirke. Da var det bare for danserne fra Loftet Dansestudio å stille opp.

About Visit Lillehammer AS

Visit Lillehammer is the local DMO (Destination Marketing Organization) and the official tourist information for Lillehammer and Gudbrandsdalen.

Contact(s)

Merethe Sandum